• Ez itt, az én Igazságom.

    Talán Te is találsz benne a saját életedre alkalmazható megoldásokat.
    Olvasd figyelmesen, s tanulj a hibáimból!

biztosítási kálvária

2018. január 4. – átírattam a kocsimon az üzembentartói jogot a nevemre, és kötöttem interneten egy gépjármű felelősség biztosítást az AB Egon egyik üzletkötőjével. (Az alkusz személye ugyan kinyomozhatatlan és ezáltal a felelősségvállalása is kérdéses, de mivel a kocsi használat miatt biztosításra volt szükségem – ez tűnt a leggyorsabbnak.) Megjött a visszaigazolás s én nyugodt voltam, hogy minden a legnagyobb rendben van. Bár a díjazással messze nem értek egyet – jobb híján kénytelen voltam elfogadni. Tíz éve vezetem kizárólagosan, tulajdonosként saját kocsimat balesetmentesen, míg az üzembentartó, valamiért (ő tudja pontosabban) az exem volt. Most, hogy átkerült az üzembentartói jog a nevemre, a több éve tartó “B10” hirtelen lenullázódott. Így a nulláról kezdtem, a legmagasabb biztosítási díjjal.
Ez egyenesen felháborító. A biztosító igazán méltányolhatná a balesetmentes vezetői múltamat, mert ha ez sem számít – akkor mi? Persze szóba se állnak e kérdésben.

2018. január vége  — elektronikus levelem érkezett az Egontól – fedezethiányt állapítottak meg egy évre visszamenően és próbálkoztak a behajtásával. Előző biztosításom december 31-ig rendezve volt, s ezt igazolni is tudtam, kezemben a postai csekkel, de ez nem elég mondván, hogy BM adatbázisból dolgoznak, és ott pedig hiány mutatkozik. A biztosító csak egyben érdekelt – fizessek. A két biztosító (korábbi és az Egon) egymás közötti levélváltása sem járt sikerrel. Nem akartam jogalap nélkül fizetni, utána kellett járnom a dolgoknak.

Kiderült, hogy a Polgármesteri Hivatal ügyintézője tévedett, megszokásból (új év első munkanapján?) elírt egy dátumot, amit a rendszer maradéktalanul el is fogadott. Ennyit a biztonságos elektronikus ügyintézésről. Hogy engedheti meg egy államilag biztonságosnak ítélt informatikai rendszer, hogy 2018.január 04 helyett 2017. január 04 kerüljön rögzítésre, mint az ügyintézés dátuma?!

Kérelmet kellett benyújtanom be a BM-hez a hiba kijavítására, az Ő hibájuk kijavítására – hivatalos ügyintézés 2 hét. Közben hetek teltek, én jártam a kocsival, hisz a napi munkámhoz szükség volt rá – és persze nyugodt voltam, hiszen minden rendben van, én midig időben fizettem.

2018. március 7.  Bementem az Egon ügyfélszolgálatra zöldkártyát igényelni, mivel Erdélybe készültem. Először hárították az ügyintézést – mondván internetes szerződéskötés történt, intézzem a továbbiakat is elektronikus úton – nem az ő hatáskörük. Végül győzött a jóindulat és egy általam aláírt meghatalmazással belenéztek az anyagomba, amiből kiderült, hogy még nincs lekönyvelve az általam – még januárban – átutalt biztosítási díj. Nem kaptam Zöld kártyát, így nem tudtam hazamenni a szüleimhez. Még jó is, mert ami ezután következett, maga a vicc kategória.

2018. március 8.  Visszamentem az Egon ügyfélszolgálatához, most egy másik ügyintézőhöz kerültem. El kellett mesélnem neki történetemet elölről, de felhívta a központot, ahol az ügyemet már panaszként rögzítették. Kértem őket, mivel utazni szeretnék, S.O.S. intézkedjenek. Erre ígéretet kaptam.

Hab a tortán  – a nagy ügyintézésben kiderült, hogy a biztosító 2018. március 7. éjféltől törölte a biztosításomat, csak éppen velem felejtették el közölni. Még hazamentem a kocsival, mert hát a városban csak nem hagyhatom – majd béreltem egy kocsit, hogy közlekedni tudjak.

2018. március 9. Újból visszamentem, és az “első” ügyintézőt is beavattam a történetem folytatásába, aki tanácsért az összekötőjéhez (007-es történet, vagy Magyarország 2018, az összekötők országa??) fordult. Az előző nap tett panaszomra a következő válasz érkezett: Ügyemet ügyfélpanaszként rögzítették – kivizsgálásra vár – legyek türelemmel. Közben a kölcsönzött kocsi díja ketyegett.
Azt tanácsolták, kössek neten egy új biztosítást (?!) hogy hozzájussak a zöld kártyához, s amikor az ügy tisztázódik, törlik az új biztosításomat és helyreállítják a régit. Ja, ha kötök egy újat és nem bolygatom tovább a dolgokat, eltussolják a tévedést, mentesülnek a felelősség alól és szép lassan feledésbe merül minden?

2018. március 13. Eltelt az 5 nap – ez az elektronikus ügyintézés hivatalos határideje – de hiába, válaszra sem méltattak. Semmi értesítés nem jött.

Levelek jöttek-mentek köztem és a biztosító között, még a legfelsőbb vezetés is értesülhetett volna történetemről s az Egon biztosítónál én lehettem a beszédtéma?
Ám valamit ügyesen elfelejtettek – az ügy tisztázása után – bocsánatot kérni a meggyanúsításért és a vele járó sok kellemetlenségért, amibe önhibámon kívül keveredtem. És az már túlzás lenne, ha eszébe jutna megtéríteni az okozott kárt. Szegény biztosító. Kevesebb lenne a nyereség.

Mindezt tanulságként írtam nektek, kedves társaim, kik kocsival jártok, hogy egy aprócska szám elírása az elektronikus ügyintézésben, könnyen hűvösre juttathat bárkit.
És ez a XXI. század Magyarországa, ahol egy következmények nélküli országban senki semmiért nem vállal felelősséget.

Mert felelős az nincs. Tisztelet a ritka kivételnek.


Viszont elmúlt ez a világ! Mindenki felelni fog a bűneiért…


(a címlapkép csak illusztráció)


szeretettel, Emese
Please follow and like us:
Címke , .Könyvjelzőkhöz Közvetlen link.

Vélemény, hozzászólás?